Pracuję w sklepie





Czasy mamy ciężkie i wymagające. 

Wieloletnie doświadczenie skłania mnie do stwierdzenia,  że praca w sklepie jest jedną z najcięższych i najgorzej opłacanych.

W ostatnich miesiącach tempo pracy w sklepie oraz ilość obowiązków znacznie się powiększyła.  

Firmy coraz mocniej " podkręcają " budżety. Co to znaczy? Każda firma planuje z dużym wyprzedzeniem zarówno zyski jak i koszty. Jednym z najważniejszych kosztów w sklepie jest koszt utrzymania pracownika. 

Każda firma planuje określoną kwotę, którą przeznacza na koszty personalne. W prostym skrócie  - każdy sklep ma tyłu pracowników na ile go stać. 

Chociaż sklepy od czasów pandemi chwalą się wzrostem obrotów,  sukcesywnie też zmniejszają ilość etatów w sklepach. 

Jak to się ma do zwykłego pracownika? Jako przykład weźmy sklep X, na którym pracuje 22 osoby. Jest kwiecień 2022 i na sklep przychodzi informacja,  z nowymi limitami etatów. Okazuje się,  że ilość pracowników od kwietnia ma wynosić 20 osób. W praktyce oznacza to tyle,  że 20 osób na tym sklepie musi wykonać pracę,  którą wcześniej wykonywały 22 osób. I tak sukcesywnie zmiejszane są limity etatów na sklepach - ilości pracowników na chwilę obecną jest tak mała,  że jedna osoba musiałaby pracować za 3 osoby. 

Tu pojawia się myśl,  że skoro osoby takie pracują więcej,  to i więcej zarabiają. Niestety nie. 

Dodatkowym argumentem,  który potwierdza moje stwierdzenie,  że praca w sklepie jest jedną z najcięższych jest zachowanie klientów. Większość ludzi,  którzy robią zakupy są mocno roszczeniowi i delikatne ujmując niekultutalni. Klienci w sklepie z jakichś powodów uważają,  że mogą wywyższać się nad pracownikiem sklepu. 


Na szczęście są też mili i kulturalni klienci. 

Praca w sklepie to:

- nadmiar obowiązków 

- roszczeniowi klienci. 


Po takim stwierdzeniu aż chce krzyczeć: " jak Ci praca nie pasuje to się zwolnij!" 

Z jednej strony coraz mniej osób pracuje w sklepach. Brakuje chętnych,  mimo że ogłoszeń o pracę jest mnóstwo. 

Z drugiej zaś,  są osoby,  które uwielbiają pracę w sklepie ( tak jak ja) i mimo dużych trudności nadal są w tej branży. 


Wszystkim pracownikom sklepów życzę aby praca sprawiała im przyjemność i gwarantowała odpowiednie wynagrodzenie.



Kierowniczka.sklepu 




Komentarze

  1. Oj tak, jest coraz trudniej i ciężej. Ludzie odchodzą, a nowych brak. Pensja też pozostawia wiele do życzenia. Ale wiesz, że kocham pracę z klientem. Owszem są roszczeniowi, ale wielu jest wspaniałych. Chociaż ja nie mam problemów z klientami. Bardzo rzadko zdarza mi się okropny klient i twierdzą, że jak ja jestem, to chce Im się robić zakupy😏 (zabrzmiało trochę nieskromnie, ale tak mówią)😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo dla Ciebie 🙂. Tak na szczęście jest też mnóstwo wspaniałych klientów 🧡

      Usuń

Prześlij komentarz