Czasy mamy ciężkie i wymagające.
Wieloletnie doświadczenie skłania mnie do stwierdzenia, że praca w sklepie jest jedną z najcięższych i najgorzej opłacanych.
W ostatnich miesiącach tempo pracy w sklepie oraz ilość obowiązków znacznie się powiększyła.
Firmy coraz mocniej " podkręcają " budżety. Co to znaczy? Każda firma planuje z dużym wyprzedzeniem zarówno zyski jak i koszty. Jednym z najważniejszych kosztów w sklepie jest koszt utrzymania pracownika.
Każda firma planuje określoną kwotę, którą przeznacza na koszty personalne. W prostym skrócie - każdy sklep ma tyłu pracowników na ile go stać.
Chociaż sklepy od czasów pandemi chwalą się wzrostem obrotów, sukcesywnie też zmniejszają ilość etatów w sklepach.
Jak to się ma do zwykłego pracownika? Jako przykład weźmy sklep X, na którym pracuje 22 osoby. Jest kwiecień 2022 i na sklep przychodzi informacja, z nowymi limitami etatów. Okazuje się, że ilość pracowników od kwietnia ma wynosić 20 osób. W praktyce oznacza to tyle, że 20 osób na tym sklepie musi wykonać pracę, którą wcześniej wykonywały 22 osób. I tak sukcesywnie zmiejszane są limity etatów na sklepach - ilości pracowników na chwilę obecną jest tak mała, że jedna osoba musiałaby pracować za 3 osoby.
Tu pojawia się myśl, że skoro osoby takie pracują więcej, to i więcej zarabiają. Niestety nie.
Dodatkowym argumentem, który potwierdza moje stwierdzenie, że praca w sklepie jest jedną z najcięższych jest zachowanie klientów. Większość ludzi, którzy robią zakupy są mocno roszczeniowi i delikatne ujmując niekultutalni. Klienci w sklepie z jakichś powodów uważają, że mogą wywyższać się nad pracownikiem sklepu.
Na szczęście są też mili i kulturalni klienci.
Praca w sklepie to:
- nadmiar obowiązków
- roszczeniowi klienci.
Po takim stwierdzeniu aż chce krzyczeć: " jak Ci praca nie pasuje to się zwolnij!"
Z jednej strony coraz mniej osób pracuje w sklepach. Brakuje chętnych, mimo że ogłoszeń o pracę jest mnóstwo.
Z drugiej zaś, są osoby, które uwielbiają pracę w sklepie ( tak jak ja) i mimo dużych trudności nadal są w tej branży.
Wszystkim pracownikom sklepów życzę aby praca sprawiała im przyjemność i gwarantowała odpowiednie wynagrodzenie.
Kierowniczka.sklepu
Oj tak, jest coraz trudniej i ciężej. Ludzie odchodzą, a nowych brak. Pensja też pozostawia wiele do życzenia. Ale wiesz, że kocham pracę z klientem. Owszem są roszczeniowi, ale wielu jest wspaniałych. Chociaż ja nie mam problemów z klientami. Bardzo rzadko zdarza mi się okropny klient i twierdzą, że jak ja jestem, to chce Im się robić zakupy😏 (zabrzmiało trochę nieskromnie, ale tak mówią)😉
OdpowiedzUsuńBrawo dla Ciebie 🙂. Tak na szczęście jest też mnóstwo wspaniałych klientów 🧡
Usuń