Kierownik sklepu planuje grafik dla siebie i dla swojego zespołu.
Zasady planowania grafiku dla kierownika sklepu ( poza prawem pracy i regulaminem wewnetrznym)
✔️ ustalenia i wytyczne przełożonego
✔️ praca na różne zmiany, zarówno rano jak i po południu
✔️ praca przed długimi weekendami i świętami
✔️ zaplanowanie odpowiedniej obsady na zmianie
Tymi kryteriami kieruję się przy planowaniu grafików na poziomie kierownika sklepu.
Kierownik sklepu powinien być w pracy zarówno rano jak i na zmiany popołudniowe, żeby wiedzieć co się dzieje u niego na sklepie. Pracując o różnych porach, mniej istotnych rzeczy może nam umknąć. Nie jestem zwolennikiem zasady, że kierownik pracuje tylko rano. Pracując tylko rano możemy spowodować, że nasi zastępcy będą pracować tylko po południu, a to już jest nie w porządku.
Czas przed świętami i długimi weekendami jest kluczowy dla sklepu, dlatego kierownik sklepu osobiście powinien go przypilnować. Oczywiście są wyjątki od tej reguły, możemy zaplanować swojego zastępcę, pod warunkiem, że odpowiednio go do tego przygotujemy.
I ostatnia zasada, którą kierownicy bardzo lubią łamać - odpowiednia obsada na zmianie. Często niestety możemy się spotkać że zjawiskiem, w którym kierownik sklepu planuje na swoje zmianie więcej pracowników, niż jest potrzeba. Niestety są tacy kierownicy, którzy grafik pracowników planują pod siebie, a nie pod obrót sklepu. Przede wszystkim planują na swoją zmianę więcej osób niż powinni i planują lepszych pracowników ( w kwestii kompetencji). Często też spotkamy się ze zjawiskiem, planowania przez kierownika sklepu na swoją zmianę swoich ulubieńców.
Jest to błędne planowanie i może spowodować konflikty w zespole.
Warto pamiętać o tych kilku kwestiach i przekazywać dobre praktyki dalej dalej. Takie planowanie wzmacnia nasze kompetencje, jako kierownika sklepu.
Jeśli masz pytania odnośnie dobrych praktyk kierownika, zachęcam do kontaktu 🙂
Kierowniczka.sklepu

Komentarze
Prześlij komentarz