Pracując w sklepie na stanowisku kierowniczym musisz mieć świadomość tego, że wiele działań powinieneś mieć zaplanowane.
Planowanie zaczynamy od najważniejszych obszarów jakim jest obrót, strata, czy produktywność po drobne zadania wyznaczone na dany dzień.
Jako kierownik sklepu musisz wyznaczać sobie zadania do wykonania na dany dzień, tydzień, miesiąc, czy rok. Dodatkowo Twoim obowiązkiem jest to samo robić dla Twojego zespołu.
Idąc o krok dalej, dobry kierownik nie tylko planuje czas swojego zespołu ale również uczy go samodzielnego planowania.
Kierownik sklepu musi mieć zaplanowane:
1. Obrót
2. Sprzedaż
3. Produktywność
Dodatkowo warto też mieć plan na :
1. Dodatkowe ekspozycje sprzedażowe na dany miesiąc
2. Dodatkowe akcje promocyjne dla klientów
3. Ilość dni urlopowych do wydania w danym miesiącu
4. Czas na szkolenie siebie i zespołu
6. Inwentaryzacje cząstkowe
5. Ewentualne wizytacje i kontrole
6. Absencje pracowników
8. Czas na sprawdzenie ważności badań i szkoleń zespołu
Oczywiście obszarów jest mnóstwo i pracując na stanowisku kierowniczym obowiązkowo musisz to spinać.
Dodatkowo, nie robisz to sam tylko ze swoim zespołem. Pracując, planując i działając sam, daleko nie zajdziesz i wiele nie zrealizujesz.
Sklep "hula" tylko jak cały zespół pracuje na jego wynik :)
Gdyby się okazało, że jesteś jedną z tych osób, które nie planują, bo nie potrafią lub nigdy tego nie robiły, to powiem Ci, że tego można się nauczyć. Powiem Ci więcej, to jest całkiem proste.
Planowanie zaczynasz od wypisanie wszystkich zadań na dany okres. Później wyznaczasz im ważność, częstotliwość oraz osobę, która dane działanie zrealizuje. Pamiętaj, że nie wszystko co planujesz, musisz zrobić osobiście. Dobry kierownik deleguje zadania :)
Na sam koniec wyznaczasz czas realizacji i do dzieła.
To tak w mocnym skrócie temat planowania pracy na sklepie :) Jeśli masz jakieś pytania, zapraszam do kontaktu.
Kierowniczka.sklepu

Komentarze
Prześlij komentarz