W sklepie możemy się spotkać z różnymi kontrolami zarówno wewnętrznymi jak i przeprowadzanymi przez firmy zewnętrzne.
Zacznijmy od kontroli Tajemniczego Klienta. Kontrola ta jest to ocena sklepu " oczami klienta". Wizyta Tajemniczego klienta ma na celu sprawdzenie sklepu, pod kontem przygotowania do handlu i obsługi klienta.
Jako kierownik nie będziesz wiedział, kiedy będzie taka kontrola. Są to wizyty nie zapowiedziane i trwają krótko, kilka lub kilkanaście minut.
Po wizycie na sklep dostarczany jest raport z wizyty, a w nim wynik wizyty. Raporty wyglądają różnie i najczęściej są zaopatrzone w zdjęcia obszarów do poprawy.
Wizyta Tajemniczego Klienta może być w każdym momencie handlu. W zależności od sieci, wizyta jest dokonywana raz w miesiącu lub nawet kilka razy.
W wielu sieciach wynik Tajemniczego Klienta ma wpływ na premię dla pracowników.
Kolejną kontrolą, jakiej możesz się spodziewać jest audyt wewnętrzny. Najczęściej jest przeprowadzana przez pracowników danej sieci. Rzadziej zdarza się, że sieć zatrudnia kogoś z zewnątrz. Kontrola ta polega na skrupulatnym sprawdzeniu wszystkich obszarów funkcjonowania sklepu, nie tylko strefy towarowania, czy obsługi klienta. Sprawdzane są procedury wewnętrzne i ich przestrzeganie.
Audyty mogą obejmować obszar całego sklepu lub wybraną jego część.
W przypadku tej kontroli, wynik też może mieć wpływ na premię pracowników.
Dodatkowo w sklepie możesz się spotkać z różnymi kontrolami wewnętrznymi. Do wszystkich możesz się wcześniej przygotować. W większości sieci będziesz mieć dostęp do protokołów z różnych kontroli.
Najłatwiejszym sposobem na przygotowanie się do wszelkiego rodzaju kontroli to po prostu bieżąca praca. Wystarczy, że regularnie będziesz pilnować prawidłowego funkcjonowania sklepu i żadna kontrola nie będzie Ci straszna.
Na koniec chciałabym zwrócić Twoją uwagę na najważniejszą kontrolę, którą masz na swoim sklepie. Jest to każdorazowa wizyta Twojego klienta. Tak naprawdę Twoja praca powinna się opierać na przygotowaniu sklepu do sprzedaży pod kątem wizyt Twoich klientów, dodatkowe kontrole wewnętrzne czy zewnętrzne są tylko wsparciem dla poprawy Twojej pracy.
Jeśli masz jakieś pytania odnośnie kontroli na twoim sklepie, zapraszam do kontaktu.
Kierowniczka.sklepu

KONTEM????! Pani Kierownik, proszę sprawdzać te wpisy przed dodaniem, bo w każdym brak szacunku dla rodzimego języka.
OdpowiedzUsuńLanguagetool przynajmniej, za darmo w sieci