Pracuj膮c w sklepie musimy mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e pracujemy z lud藕mi. Nie tylko mam tu na my艣li pracownik贸w, ale i klient贸w.
Dzi艣 skupmy si臋 na klientach. Klient jaki jest, ka偶dy widzi. Co si臋 dalej wydarzy? R贸偶nie to bywa. Czasami jest mi艂o i uprzejmie, ale nie zawsze.
Nie b臋d臋 si臋 tu rozwodzi膰 nad tematem mi艂ego, klienta, kt贸ry jest uprzejmy. Dzi艣 troch臋 o klientach, ale tych mniej uprzejmych. Niestety w ostatnim czasie jest ich coraz wi臋cej i ich cz臋艣ciej zapami臋tujemy.
Ka偶dy z nas ma gdzie艣 w pami臋ci jak膮艣 historyjk臋, gdy albo oderwa艂o si臋 nam pracownikom albo my艣leli艣my wys艂uchiwa膰 jaka to ta nasza firma jest z艂a. Kto z Was nie us艂ysza艂, 偶e jest k艂amc膮 z艂odziejem? To taki standardowy takst 馃檪 I oczywi艣cie s艂ynne " ja si臋 postaram, 偶eby ju偶 tu Pani nie pracowa艂a.
W ka偶dej sytuacji, w kt贸rej klient jest niezadowolony zawsze staram si臋 delikatnie wypyta膰 co si臋 sta艂o i w miar臋 mo偶liwo艣ci znale藕膰 rozwi膮zanie. W ko艅cu klient to te偶 cz艂owiek i czasami po prostu potrzebuje pomocy.
Tak d艂ugo jak klient nie przekracza moich granic , tak d艂ugo staram si臋 pom贸c i jak najlepiej obs艂u偶y膰.
Niestety s膮 te偶 przypadki os贸b, kt贸re obra偶aj膮 pracownik贸w i wr臋cz im wyzywaj膮. Najcz臋艣ciej takie sytuacje zdarzaj膮 si臋 w okresie wzm偶onego handlu, ale nie tylko.
I co w takiej sytuacji? Klient si臋 na Ciebie wydziera, obra偶a Ci臋? Co robisz? Co mo偶esz zrobi膰?
Przede wszystkim nikt nie mo偶e Ci臋 obra偶a膰, czy Ci臋 poni偶a膰. Nikt nie mo偶e na Ciebie krzycze膰.
Je艣li sam nie wiesz jak uspokoi膰 klienta popro艣 o pomoc kierownika lub ochron臋. Nie jeste艣 z tym problemem sam.
Zdecydowanie nie polecam w takiej sytuacji k艂uci膰 si臋 z klientem. To tylko pogarsza sytuacj臋, a i tak to nam si臋 najcz臋艣ciej p贸藕niej obrywa.
Co wi臋cej, zdarzaj膮 si臋 te偶 sytuacje, 偶e ten sam klient kt贸ry na nad nakrzycza艂, nawyzywa艂 i obrazi艂, sk艂ada na nas skarg臋. Tak s膮 takie przypadki. Przyjdzie taki cz艂owiek do sklepu, nawyzywa pracownikowi i jeszcze na niego naskar偶y.
W takiej sytuacji zawsze b膮d藕 spokojny i opowiedz swojemu kierownikowi jak by艂o, same fakty i na tyle ile to mo偶liwe bez zb臋dnych emocji. Je艣li Ty wobec klienta jeste艣 w porz膮dku, to nie masz o co si臋 martwi膰.
Ja mam zasad臋 tak膮, 偶eby klient贸w obs艂u偶y膰, tak jakbym sama chcia艂a by膰 obs艂u偶ona.
Je艣li masz pytania oodno艣nie obs艂ugi klienta, napisz do mnie. Ch臋tnie pomog臋.
Kierowniczka.sklepu
Komentarze
Prze艣lij komentarz