Najczęściej skupiamy się na przygotowaniu sklepu do sprzedaży. Dużo czasu poświęcamy na zatowarowanie sklepu, zaplanowanie odpowiednich zamówień, dopilnowanie grafików.
Mało kto jednak robi podsumowanie i wyciąga wnioski po zakończonym okresie wzmożonej sprzedaży.
Przygotowując sklep do świąt lub do długiego weekendu powinniśmy też pamiętać o tym, żeby już po danym wydarzeniu zrobić notatki, zapisać wnioski.
Po każdym takim okresie wzmożonego ruchu zawsze zapisuję sobie najważniejsze kwestie, takie informacje, których w kolejnym roku mogę nie pamiętać i których nie wyciągnę z systemu.
Są to miedzy innymi:
1. Jak była pogoda w danym okresie.
2. Notatki dotyczące jakości produktów z działów świeżych dostarczonych w dostawie.
3. Realizację zamówień i dostępność towaru ( realizacja zamówień od strony dostawców lub magazynu centralnego).
4. Godziny sprzedaży najważniejszych produktów z działów świeżych ( pod warunkiem, że nie możesz tego sprawdzić w systemie).
5. Nietypowe wydarzenia ( ostatnio COVID) - od kiedy i co w związku z nimi się wydarzyło.
6. Ilość pracowników w danym okresie - absencje.
7. Jakich produktów było za mało i jakich za dużo ( nie tylko z działów świeżych).
8. Co można poprawić na kolejny rok.
9 Wszystko co tylko pomoże Ci precyzyjniej zaplanować sprzedaż w kolejnym roku na dane wydarzenie.
Notatki z wnioskami na przyszłość warto robić albo w trakcie danego wydarzenia lub szybko po nim, tak aby jak najwięcej zapisać i tak żeby jak najmniej nam umknęło.
Pamiętaj, ze dużo faktów możesz wyciągnąć z systemu ale nie wszystko. Dużo ważnych informacji, które będziesz potrzebował wynikać będzie z Twojego doświadczenia.
Tego typu działanie, które tu opisałam pomoże Ci takie doświadczenie zbudować.
Kierowniczka.sklepu

Komentarze
Prześlij komentarz