Podsumowanie sprzedaży




 Najczęściej skupiamy się na przygotowaniu sklepu do sprzedaży. Dużo czasu poświęcamy na zatowarowanie sklepu, zaplanowanie odpowiednich zamówień, dopilnowanie grafików. 

Mało kto jednak robi podsumowanie i wyciąga wnioski po zakończonym okresie wzmożonej sprzedaży.

Przygotowując sklep do świąt lub do długiego weekendu powinniśmy też pamiętać o tym, żeby już po danym wydarzeniu zrobić notatki, zapisać wnioski.

Po każdym takim okresie wzmożonego ruchu zawsze zapisuję sobie najważniejsze kwestie, takie informacje, których w kolejnym roku mogę nie pamiętać i których nie wyciągnę z systemu. 

Są to miedzy innymi:

1. Jak była pogoda w danym okresie.

2. Notatki dotyczące jakości produktów z działów świeżych dostarczonych w dostawie.

3. Realizację zamówień i dostępność towaru ( realizacja zamówień od strony dostawców lub magazynu centralnego).

4. Godziny sprzedaży najważniejszych produktów z działów świeżych ( pod warunkiem, że nie możesz tego sprawdzić w systemie).

5. Nietypowe wydarzenia ( ostatnio COVID) - od kiedy i co w związku z nimi się wydarzyło.

6. Ilość pracowników w danym okresie - absencje.

7. Jakich produktów było za mało i jakich za dużo ( nie tylko z działów świeżych).

8. Co można poprawić na kolejny rok.

9 Wszystko co tylko pomoże Ci precyzyjniej zaplanować sprzedaż w kolejnym roku na dane wydarzenie.

Notatki z wnioskami na przyszłość warto robić albo w trakcie danego wydarzenia lub szybko po nim, tak aby jak najwięcej zapisać i tak żeby jak najmniej nam umknęło.

Pamiętaj, ze dużo faktów możesz wyciągnąć z systemu ale nie wszystko. Dużo ważnych informacji, które będziesz potrzebował wynikać będzie z Twojego doświadczenia. 

Tego typu działanie, które tu opisałam pomoże Ci takie doświadczenie zbudować.


Kierowniczka.sklepu 

Komentarze